Czech and Slovak dark music - CzScene!
Hledáte kapelu nebo DJe , spřízněné s českou a slovenskou gotickou scénou? Tak to jste na správném místě! Hudba subkultury, vzrostlé z postpunkových kořenů, má mnoho stylových odstínů a tady najdete její tuzemské podoby. A pokud máte pocit, že tu chybí už jen váš projekt nebo profil, je nejvyšší čas s tím něco udělat!

BLEK

BLEK
BLEK
BLEK
BLEK

žánr: Industrial/Dark/Wave web: soundcloud.com/raven-blek

Hudební solitér, balancující na hraně nejen hudebních žánrů...

 industriál-ambient-ebm-darkwave...

V současné době připravuji instrumentální verze, do budoucna Hledám vhodné "hlasy", texty jsou.

Jako velká inspirace co se týče zpěvu : ARCANA !

BRATRSTVO LUNY

BRATRSTVO LUNY
BRATRSTVO LUNY
BRATRSTVO LUNY
BRATRSTVO LUNY
BRATRSTVO LUNY
BRATRSTVO LUNY

Místo: Kralupy nad Vltavou žánr: Gothic/Rock/Progressive web: www.bratrstvoluny.com

Místo Curiculum Vitae vám nabíze empatickou recenzi redaktora SPARK Blackmoona na naše aktuální dílo LA LOBA ANTE PORTAS.

Magický pohled do vlastní duše 

BRATRSTVO LUNY - La Loba Ante Portas

LUNART RECORDS – 51:21

gothic rock troubadours   ČR

Bratrstvo Luny: Hrabě R. X. Thámo – verše, recitace, koncept, aranže, supervize a aura; Lord Darkthep – hudba, kytara, aranže a aura

Tým Bratrstva Luny: Tomáš Kobdzey Kašpar – bicí, klávesy; Maestro Xpíl – zpěv, recitace; Zdeněk Midiman Tvrdík – klávesy; Jirka Haik Hájek – baskytara; Piotr Pšotek – kytara; Petter Pluto Guthe – kytara, klávesy

La Loba Ante Portas: Amnesia; Misionář smrti; Když lekníny tiše se zhoupnou…; Jáma a kyvadlo; Bílé Karpaty; La Loba Ante Portas; Srdce, které prošlo popelem; Továrny na smrt, Auschwitz – Birkenau; Quo vadis, Domine?

Signum Diabolicum: Signum Diabolicum; Fantasmagorie

 

Ante portas…

BRATRSTVO LUNY jsem zaregistroval v roce 2008 na DVD-kompilaci „Shadows From Underground“, kde mne zaujal videoklip dvou podivně vystrojených týpků v doprovodu polonahé divoženky. Hlavně mne však oslovila hudba, jež v sobě měla gothicrockové gros, zároveň z ní ale sálalo ještě něco jiného.

Když mi letos přišla zpráva, že mi chce BRATRSTVO LUNY darovat nové album, neměl jsem už zase ponětí, odkud vane vítr. Posléze se mi rozjasnilo, dar jsem s díky přijal, avšak přistupoval jsem k tomu dost chladně, s tím, že „si to tedy poslechnu, abych neurazil“. Když jsem však rozbalil luxusní digibook a prolistoval vymakaný booklet, jehož autorem je Jaromír „Deather“ Bezruč, otec UG-zinu „In Deed Hell“ a vyhledávaný malíř především deathmetalových obalů, rázem bylo mé odhodlání ponořit se do hudby BRATRSTVA LUNY žhavé.

Alea iacta est!

Nestane se každý den, aby člověk narazil na nevšedně talentovanou kapelu, která v podstatě z dávno již objeveného a léty prověřeného dokáže zplodit něco tak osobitého, působivého, mystického, hlubokého… a navíc estetického a kultivovaného, až se tají dech. „La Loba Ante Portas“ je podmanivá hudba umocněná hlubokými emocemi, poetické texty skrývající varovná poselství a prvotřídní grafika dýchající tajemnem. Tak by se dal velmi zjednodušeně přiblížit aktuální výtvor BRATRSTVA LUNY. Název alba pánové volně překládají jako „Pusťme vlčici dovnitř!“, což je ovšem překlad hodně volný, ba přímo svévolný. Latinská předpona „ante“ znamená „před“ a „porta“ je „brána“. Uvážíme-li navíc, že když Římané volali „Hannibal ante portas!“, znamenalo to „Hannibal před branami!“ – a rozhodně neměli v úmyslu nechat armádu Hannibalových slonů branami projít. V tomto případě bych tedy raději ctil doslovný překlad „Vlčice před branami“ a motto o jejím vpuštění dovnitř chápal spíš jako metaforickou interpretaci. S tím souvisí i úvod kmotra desky Jaroslava Monte Kvasnici, autora několika knih o vlcích, do jejichž tajemného života proniká přes půl století.

BRATRSTVO LUNY je zvláštní těleso už svým složením. Jádrem a samotnou podstatou je Lord Darkthep, autor hudby a krotitel šesti strun, a Hrabě R. X. Thámo, jenž má na starost texty, recitace, aranže a teatrální stránku živých vystoupení. Na toto duo se váže vícero hostů, kteří se podílejí na deskách a koncertech, tedy ti, bez nichž by BRATRSTVO LUNY nebylo životaschopné. Nakonec je zde stejně nezbytná skupina lidí v pozadí dotvářející definitivní podobu souboru. Lze tedy říci, že BRATRSTVO LUNY je hudebně-divadelním ansámblem, jakousi shakespearovskou společností muzikantů, herců, figurantů, vizážistek, návrhářky účesů, fotografa, překladatelů (BL má kromě českých textů i překlady do angličtiny a polštiny), grafika a duchovního kmotra.

Specifickou stránkou BRATRSTVA LUNY jsou texty, jež jako mrazivě temné poetické vize plné výstižných metafor nutí hloubavou mysl sestoupit na samé dno propasti lidského nitra, pohlédnout v zrcadlo vlastního já a skrze tento obraz reflektovat myšlení a skutky celého lidstva. R. X. Thámo má duši prokletého básníka a kromě hlubokých emocí a skrytých poselství v sobě jeho texty nesou i velkou dávku rytířské kultivovanosti, skutečné trubadúrské romantičnosti. Přitom dokážou navodit a vyjádřit jakoukoli atmosféru a pocity – je-li ve hře éteričnost, pohladí jak satén vánku v předjaří, ztěžkne-li však motiv písně, udeří tíhou a chladem oceli.

Hudební stránka BRATRSTVA LUNY „trpí“ výraznou afinitou Lorda Darkthepa k  atmosférickému dark-gothic-doom metalu a progresivnímu gothic rocku ctícímu žánrové kořeny. V jeho hudebních motivech i navozované atmosféře najdeme odkazy na nejednu vůdčí veličinu stylu, který mu koluje v žilách, jako např. ranější THE GATHERING či pozdnější TIAMAT. (Časté srovnávání s XIII. STOLETÍm se mně osobně jeví jako liché a zavádějící; pánové se sice nazývají gothicrockovými trubadúry, jejich tvorba však tento rezort v mnoha směrech překračuje a nasává vlivy i z jiných odvětví.) Velkou devizou BRATRSTVA LUNY je Maestro Xpíl, jehož barva hlasu, technika zpěvu i jeho emocionální hloubka perfektně dokreslují už tak dost hlubokou pocitovost hudby. Nejvýraznější stránkou souboru je na nové desce naprosto úchvatné kouzlení s atmosférou a vyjadřování emocí a nálad. Hudba, zpěv a texty zde tvoří nebývale mocný zvukomalebně melodramatický triumvirát, jehož samostatným životem dýchající organičností je prostoupen i ten sebenepatrnější detail každé skladby. Album žije, dýchá, lká, hladí, prosí, naléhá, ale i mrazí, seká, kouše, útočí a trhá na kusy. Především ale vypráví, nutí přemýšlet a nese poselství. Největším „zabijákem“ jsou pro mne „Bílé Karpaty“, kde po tklivém úvodu nastoupí dramatický refrén s mrazivým kytarovým motivem korunovaným dozvuky klavíru a umocněný textem tnoucím do živého. Podobný efekt mají mocné chorály v titulní písni a varovně mrazivý náboj skladby „Továrny na smrt, Auschwitz – Birkenau“ díky působivé zpěvo-recitaci a pod kůži se zažírajícímu textu. 

Kromě vlastního alba „La Loba Ante Portas“ je součástí digibooku ještě jedno CD pojaté jako singl „Signum Diabolicum“, kde se vedle titulní skladby s výrazně hitovými ambicemi a útočným anti-inkvizičním textem nachází velmi poetická – jak hudebně, tak lyrikou – píseň „Fantasmagorie“.

Poste restante

Co říci na závěr? Jak shrnout martyrium, které jsem podstoupil zcela dobrovolně, avšak před jeho započetím do jisté míry podcenil sílu a magii tohoto díla? „La Loba Ante Portas“ je podle mne na naší scéně zjevením, a to nejen po stránce hudby a textů, nýbrž i vizuální podobou a hlubokou emotivností, k čemuž se přidává skryté poselství s varovným podtextem. K plnému pochopení tohoto díla a nalezení jeho „svatého grálu“ je nutné zcela se oprostit od materiálna a nechat se vtáhnout dovnitř… doslova vystoupit z hmotného těla a v podobě astrální siluety proniknout lyricko-hudebně-emocionálním transcendentálnem, stát se součástí, ba přímo aktérem toho, čím „La Loba“ ve své podstatě je – varovným voláním po probuzení starodávné moudrosti lidstva a obnově zhroucených chrámů skutečných hodnot. To je poselství, které jsem si z mnoha a mnoha poslechů této desky odnesl já. Kouzlo „La Loby“ tkví ale v tom, že nechává každému svobodnou volbu najít si v ní své vlastní poselství. Nechť toto poselství každého dovede k obrodě sebe sama a skrze něj k obrodě celého světa. Amen.

Blackmoon   ****** (6 hvězdiček znamená v přepisu SPARK "dílo hodné mistrů" - nejvyšší možné hodnocení)

Beamship

Místo: Brno žánr: Electro/EBM/Wave

 

Beamship je brněnská hudební skupina, jejíž tvorba osciluje mezi EBM a DARKWAVE.

Skupina vznikla v roce 2001 původně jako dvoučlenná. Od roku 2004, kdy přibrala nového zpěváka, hraje v trojčlenném složení. Ještě ve dvoučlenném složení vydala skupina v roce 2004 demo album Sample, v roce 2006 pak album Big Brother, které je celé laděno v duchu katastrofálních vizí budoucnosti lidstva. Většina písní je nazpívána v angličtině, některé v němčině. Pro rok 2012  je v přípravě již třetí počin této elektronické kapely "MANIFEST".

Složení:

Martin Pavlík (Atreid) - klávesy

Jiří Marek (Wyvern) - klávesy

Ondřej Václavík (Wehrwolf)  - zpěv

Beta Dog

Beta Dog

Místo: Praha žánr: EBM/Electronica web: betadog.own.cz

Jednočlenný "pokojový" projekt z Prahy zabývající se tvorbou Electronic Body Music s přesahy do dalších hudebních žánrů.

Vznik by se dal určit koupí prvních potřeb a nástrojů ke skládání, což byl duben 2011. Šlo vlastně o znovuobnovení hudebních aktivit, protože před několika lety tu už jeden (nejmenovaný) projekt byl, skončil ale pro nenaplněné ambice, myšlenka na pokračování se ovšem cyklicky opakovala, konečným impulsem se stal březnový koncert skupiny Camouflage v Praze téhož roku.

31. prosince 2011 vychází první demo Fake Hero.

Black Cat On The Beat X Darko

Místo: Zlín žánr: Electronica/Ambient/Horrorpunk

Jsem producent z Brna, který v současné době začíná dělat DJing. Preferuju špinavý až depresivní sound. Nejsem fanoušek samplování, ale občas tuto možnost využiji. Nesnáším, když někdo stáhne tunu drahých VSTček a tvrdí o sobě, že je originální umělec...

Hudebně vycházím ze stylu acid rap. Hodně mě ovlivnili styly jako metal, garage, dnb, synth metal, horrorcore, ambient a downtempo.